اقامت طلايى اسپانيا Golden Visa

گلدن ویزا به افراد خارجی این امکان را میدهد که بطور دائمی به اروپا مهاجرت کنند. خرید ملک، خرید اوراق قرضه دولتی، کمک مالی و یا ایجاد شغل از روش های سرمایه گذاری پیشنهادی برنامه گلدن ویزا می باشند. براساس این قانون سرمایه گذار خارجی به همراه اعضای خانواده و والدین خود واجد شرایط اخذ اقامت دائم گلدن می باشند.

خدمات اخذ اقامت اسپانیا از طریق سرمایه گذاری یا گلدن ویزا

زمانی که شما قصد دارید تا یک تغییر اساسی و مهم را در زندگی خود ایجاد نمایید، اتخاذ یک تصمیم درست امری حساس و مهم می باشد. بسیاری از کشورهای اروپایی جهت کسب سرمایه اقدام به صدور ویزا برای سرمایه گذار می کنند تا بدین ترتیب اقتصاد کشورشان را شکوفا نمایند. کشورهای پرتغال، یونان، ایرلند و اسپانیا از جمله ی این کشورها می باشند. قانون اسپانیا پیش بینی می کند که هر فرد خارجی که قصد دارد به دلایل اقتصادی وارد این کشور شود به عنوان یک کارآفرین شناخته می شود همانگونه که در ماده ی قانونی ۶۱ که در مورد حمایت از کارآفرینان و ماده ی قانونی ۱۴ که در مورد بین المللی کردن می باشد ذکر شده است و در سال ۲۰۱۳ به تصویب رسید  و در ۲۹ سپتامبر اجرا گردید، این قانون ورود و اقامت اسپانیا را تسهیل می کند. در ماده ی قانونی که در قسمت بالا ذکر گردید، مشخصات متقاضی جهت اجازه اقامت اسپانیا می بایست لحاظ گردد چرا که فرد مذکور ممکن است جز افراد غیر کشورهای عضو اتحادیه ی اروپا باشد (افرادی که از کشورهایی مهاجرت کرده اند که کشورشان عضو اتحادیه اروپا می باشد می توانند آزادانه با بهره گیری از ویزای شنگن نقل و انتقالات را انجام دهند)، که شامل افراد زیر می شوند: سرمایه گذاران، کارآفرینان این اقدام حمایتی برای کارآفرینان و بین المللی کردن سرمایه گذاری، طیف گسترده ای از امکانات را به ویژه برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا فراهم آورده است تا مبلغ قابل توجهی را در کشور اسپانیا  سرمایه گذاری کنند. آنها می توانند علاوه بر دریافت اقامت اسپانیا به بسیاری از امتیازات در ارتباط با آن مانند سفر آزادانه به کشورهای حوزه ی شینگن نیز دسترسی داشته باشند. مانند هر موضوع حقوقی دیگر، چنین مبالغ قابل توجهی پول باید با شرایط مندرج در قانون سرمایه گذاری، بررسی و صورت پذیرد، در غیر این صورت بی فایده خواهد بود. بنابراین توصیه می شود روی کمک و راهنمایی یک وکیل و مشاور با تجربه حساب کنید که با بررسی وضعیت شما و ارزیابی آن بتواند گزینه های موجود را مطابق مشخصات حرفه ای و مالی شما، برای یک برنامه موفق به شما ارائه دهد. موسسه قانونی ما نه تنها از وکلای با تجربه در زمینه ی مهاجرت بهره می گیرد بلکه با بهره گیری از مشاوره ی املاک و قوانین حقوقی می تواند نوع ویزای سرمایه گذاری را که مورد درخواست شما می باشد را اخذ نماید.

نوع سرمایه گذاری

شما می توانید برای اقامت اسپانیا، ویزای سرمایه گذاری را، بر مبنای نوع سرمایه گذاری اخذ نمایید. بند قانونی ۶۳ قانون حمایت از کارآفرینان و قانون ۱۴ بین المللی که در سال ۲۰۱۳ به تصویب رسید، انواع سرمایه گذاری را به شرح زیر بیان می کند:
  • حداقل سرمایه گذاری اولیه به مبلغ ۲ میلیون یورو و به صورت اوراق قرضه و یا به صورت اوراق قرضه ی دولتی اسپانیا می باشد.
  • حداقل سرمایه گذاری یک میلیون یورو و به صورت مشارکت در سهام یک شرکت اسپانیایی می باشد.
  • حداقل سرمایه گذاری یک میلیون یورو و به صورت سپرده های بانکی در موسسات مالی اسپانیایی می باشد.
  • حداقل سرمایه گذاری ۵۰۰ هزار یورو و به صورت خرید ملک در محدوده ی قلمرو کشور اسپانیا می باشد.
سرمایه گذاری در یک شرکت خصوصی اسپانیایی یا ارائه یک برنامه ی تجاری (Business Plan) که در محدوده ی قلمرو این کشور توسعه یابد مدنظر می باشد و موجب کسب سود برای همگان خواهد شد. سرمایه گذار می بایست اقدام به خرید یک یا چند ملک نماید تا بدین وسیله مبلغ ۵۰۰ هزار یورو را به صورت قانونی تامین نماید. ملک یا املاک خریداری شده می بایست مسکونی یا تجاری باشند. این سرمایه گذاری می بایست، با سپرده گذاری همراه باشد و مدارک مختلفی که مرتبط با این موضوع می باشند می بایست فراهم گردند. مدارکی که جهت انجام چنین سرمایه گذاری مورد نیاز می باشند به شرح زیر می باشند: جهت سرمایه گذاری در بخش املاک و مستغلات، شما می بایست سند مالکیت ملک یا املاک خریداری شده را ارائه بدهید و یا گواهی را که توسط اداره ثبت املاک با ارزش تعیین شده است را ارائه بدهید. برای سرمایه گذاری از طریق اوراق قرضه ی اسپانیایی، شما می بایست گواهی را که توسط بازار اوراق بهادار ملی یا یکی از بانک های اسپانیا صادر شده است را ارائه بدهید که به این امور مربوط می شوند. جهت سرمایه گذاری در شرکت های خصوصی، شما می بایست یک سند با ارزش را ارائه بدهید که مشارکت شما را در این شرکت یا سرمایه گذاری خطیر نشان بدهد. مطرح کردن این موضوع حائز اهمیت می باشد که سند مربوط به سرمایه گذاری که به اخذ ویزای سرمایه گذاری شما مربوط می شود نمی بایست تاریخ آن از ۶۰ روز قبل از تاریخ درخواست اخذ ویزا تجاوز نماید. با اخذ ویزای سرمایه گذاری، شما می توانید اقامت اسپانیا را برای یک ماه کسب نمایید. جهت کسب اطلاعات در مورد این نوع ویزا، شما می توانید با وکلای ما در تماس باشید تا به تمامی پرسش های مربوط به این نوع ویزا پاسخ دهند.

منابع اقتصادی

برای اخذ اقامت اسپانیا باید بدانید که، هدف از اعطای اقامت به سرمایه گذاران جذب افراد ساکن شده به منظور بهره گرفتن از توان خرید آن افراد نمی باشد بلکه در واقع هدف جذب سرمایه های خارجی می باشد که این امر شباهت زیادی به اقامت تمکن مالی دارد. بنابراین، شرط اصلی جهت اعطای اقامت اسپانیا انجام یک سرمایه گذاری می باشد که می تواند به صورت وام دولتی و یا سرمایه گذاری در شرکت ها، موسسات مالی و یا در بخش املاک و مستغلات باشد (به ترتیب شامل سرمایه گذاری به مبلغ ۲ میلیون، یک میلیون و یا ۵۰۰ هزار یورو می شود). با این حال، علاوه بر سرمایه گذاری در شرکت های اسپانیایی، همچنان ضروری است ثابت شود که درآمد سالیانه ی شخص متقاضی در هر سال برای خود آن فرد برابر ۲۵٫۵۶۰ یورو و برای هریک از اعضای خانواده، سالیانه برابر ۶٫۳۹۰ یورو می باشد

موانع و معایب

هرچند که امکان اخذ اقامت اسپانیا برای همسر و فرزندان خردسال دارنده ی ویزا فراهم می گردد، اما فرزندانی که در سن قانونی هستند نمی توانند به همراه سرپرست خانواده اقامت اسپانیا را بگیرند، مگر اینکه به دلایل پزشکی و درمانی به وی وابسته باشند. طبق قانون املاک خریداری شده پیش از ورود به این کشور، حق دریافت اقامت اسپانیا به سرمایه گذار را نمی دهد و قانون از کارفرما در این مورد حمایت نمی کند. جهت تجدید ویزا، ضروری است نشان داده شود که سرمایه گذاری انجام شده است. از آنجا که ادامه و حفظ سرمایه گذاری در اقتصاد اسپانیا ضروری می باشد در نتیجه اگرچه ممکن است همان سرمایه گذاری یا سرمایه گذاری جدیدی انجام شود، اما باید مبالغ مورد نیاز رعایت گردد. می بایست یادآور شد که علاوه بر تفاوت هایی که ذکر گردید، مجوزها این امکان را می دهند که علاوه بر اخذ اقامت اسپانیا، حق مسافرت آزادانه در سراسر کشورهای حوزه ی شینگن را نیز می دهند.

ملک ها را مقایسه کنید

مقایسه کنید (0)